single

Podróże incentive– wyjazdy firmowe skrojone na miarę

Wyjazdy firmowe stanowią niezwykle ważną część polityki przedsiębiorstw, chcących zwiększać efektywność swoich pracowników i motywować do osiągania lepszych wyników. Służą one również nagradzaniu najlepszych partnerów biznesowych i klientów. Poprzez podróże incentive kadra kierownicza lub przedstawiciele handlowi mogą nawiązać bliższe relacje ze swoimi kontrahentami, zintegrować się z nimi, co w perspektywie czasu może przynieść obopólne korzyści w sferze biznesowej. Na przestrzeni ostatnich lat obserwuje się zmianę podejścia kadry kierowniczej do organizacji wyjazdów firmowych. Stopniowo odchodzi się od pobytów w hotelach all inclusive, w których zwiedzanie wiąże się z dodatkowymi opłatami za wycieczki fakultatywne. Firmy kładą coraz większy nacisk na ciekawy, urozmaicony program oraz na niebanalne atrakcje. Podróże incentive coraz częściej stają się wyprawami przygodowymi, które są skrojone na miarę dla grupy docelowej. Co warto wiedzieć o podróżach incentive?

PODRÓŻE INCENTIVE W XXI WIEKU

Wiek XXI przyniósł rewolucję w świecie turystyki. Podróże stały się łatwiej dostępne, tańsze, a Internet otworzył przed nami szeroki wachlarz możliwości wyboru kierunków oraz kopalnię wiedzy o świecie. Tygodniowy wyjazd do hotelu all inclusive w Egipcie czy w Grecji nie jest już utożsamiany z podróżą życia lub z czymś wyjątkowym. Dlatego też firmy organizujące podróże incentive muszą zaproponować swoim pracownikom coś, czego sami nie będą w stanie sobie kupić czy zorganizować. Dobrze jest zaoferować niespotykane nigdzie indziej doświadczenie, pozytywne emocje, ciekawe przygody, które stworzą definicję ich podróży życia. Niezwykle ważne jest, by taki wyjazd firmowy został skrojony na miarę dla firmy i osób, które będą w nim uczestniczyć. Dzięki znajomości profilu grupy, jej wieku, predyspozycji oraz zagadnień branżowych, można stworzyć szalenie ciekawą podróż incentive, która zaskoczy jej uczestników, pozwoli im się wykazać i sprawdzić oraz stworzy przestrzeń do integracji i zabawy.

DLACZEGO WARTO, BY WYJAZD FIRMOWY ZOSTAŁ SKROJONY NA MIARĘ?

Kierunki egzotyczne oferują ogromne pole do popisu w organizacji wyjazdów firmowych skrojonych na miarę. Zapewniają masę niebanalnych atrakcji, niespotykane doświadczenia spotkań z innymi kulturami, z dzikimi zwierzętami oraz bajecznymi krajobrazami. Organizacja podróży incentive do krajów pozaeuropejskich, gdzie występują zupełnie odmienne realia kulturowe, może być dla niektórych osób nie lada wyzwaniem. Dlatego tak ważne jest, by wyjazd firmowy został skrojony na miarę możliwości i predyspozycji uczestników. To zadecyduje o tym, czy nasi partnerzy biznesowi wrócą z takiej podróży incentive zadowoleni, czy wręcz przeciwnie – zestresowani i przerażeni. Wyjazd firmowy to doskonała okazja do wdrożenia działań zespołowych zmierzających do integracji uczestników oraz sprawdzenia umiejętności współpracy pomiędzy nimi. W tej kwestii ważne jest również obranie właściwego scenariusza gry tak, aby pasował do charakteru firmy i ról poszczególnych osób.

NAJNOWSZE TRENDY W WYJAZDACH INCENTIVE

W ostatnim czasie dużą popularnością wśród firm cieszą się wyjazdy przygodowe tzw. adventure. Eksploracja wietnamskich jaskiń, trekking przez dżunglę Borneo oraz jazdy offroadowe coraz częściej pojawiają się w programach wyjazdów firmowych skrojonych na miarę. Firmy nie boją się już też włączać do wyjazdów firmowych noclegów w iście spartańskich warunkach zakwaterowania, np. noclegu w długich domach u Łowców Głów, czy też biwaku w jaskiniach. Firmy rezygnują również coraz częściej z dużych konglomeratów turystycznych – hoteli all inclusive. Podczas podróży incentive stawia się coraz większy nacisk na unikatowe, butikowe hotele, które nawiązują w swoim wystroju do lokalnej kultury i otaczającego krajobrazu. Popularne stają się wizyty u tubylców, kursy gotowania oraz uczestnictwo w festiwalach kulturowych, np. podczas święta Holi w Indiach. Gama możliwości jest wręcz nieograniczona, dlatego wyjazdy firmowe skrojone na miarę są najlepszym rozwiązaniem dla firm, którym zależy na tym, by nawiązać lub podtrzymać dobre relacje ze swoimi partnerami biznesowymi.